martes, 20 de mayo de 2014

Pastís de formatge HIPERMEGABÓ

Sóc una fanàtica dels pastissos de formatge. I en canvi, mai n'havia fet. És una mica com els donuts, que sí, que fets a casa són més sans i sense noséquantes E, ni conservants ni res, però els donuts són els donuts, no es poden comparar amb res.
Doncs el pastís de formatge una mica igual. El gust dels pastissos de formatge són els dels comprats, els que he provat de gent que els ha fet a casa són una altra cosa. Són bons, però....
Peròoooo, tot pot canviar! (gairebé tot, el tema dels donuts em sembla que no :)
Com moltes de les coses que passen a la vida, una mica per casualitat. Tenia jo a la nevera formatge fresc del Lidl que ja feia un parell de dies que estava obert i vaig pensar que encara que no era del philadelphia, potser també serviria (gairebé totes les receptes que havia vist eren amb aquest tipus de formatge)


Així que vaig buscar una recepta que portés aquesta mena de formatge... i clar, me'n van sortir un munt. Després de descartar unes quantes, em vaig decantar per la del blog de "La encimera de Gema" ja que explica com ha arribat al seu pastís de formatge ideal després de probar-ne uns quants. 

A més, tenia tots el ingredients a casa, per la qual cosa m'hi vaig posar.

Abans de començar, cal posar dos dits d'aigua en una safata que pugui anar al forn, i deixar-la dins del forn a 200ºC. Aquest pastís es fa al forn i al bany maria

Ingredients:
400 grs. de formatge quark
140 grs. de sucre (que jo vaig substituir per la tercera part de sirop d'atzavara)
4 ous mitjans
100 grs. de farina
8 grs. de sucre amb aroma de vainilla
1 sobre d'impulsor químic
un polsim de sal

Elaboració:
1.- Separem els rovells de les clares i les muntem a punt de neu (imprescindible una batedora de varetes si no us voleu quedar sense canell). A la meitat del procés, hi afegim el polsim de sal. Si feu servir sucre, també afegim la meitat del sucre. Reservem
2.- Passem per la batedora la resta d'ingredients (aquí jo hi vaig afegir l'atzavara)
3.- Ho afegim amb molt de compte a les clares muntades. Cal tenir paciència, poc a poc per no perdre l'aire.
4.- Ho aboquem en el recipient (jo vaig fer servir un motlle de plum cake de silicona) i ho entrem al forn, dins de la safata que tindrem amb dos dits d'aigua calenta.
5.- Baixem la temperatura a 180ºC. Esperem 35-40 minuts. Comprovem si està fet punxant-lo. 

Per què no quedi massa torrat, els últims cinc minuts podeu tapar-lo amb paper d'alumini. Jo ho vaig fer abans i no estava del tot fet per la part de dalt, amb la qual cosa se'm va enganxar.

Durant l'enfornat, puja moltíssim i vaig intentar que no baixés gaire deixant-lo al forn apagat i amb la porta oberta. No ho vaig aconseguir.

El resultat? Gairebé no tinc ni foto. Bo, boníssim, espectacular. Tothom comentava com n'era de suau, i esponjós... "com de la pastisseria"... en fi, que ja tinc recepta pel pastís de formatge a casa. 

La foto és horrible però de debò us recomano que el feu a casa... si us agraden els pastissos de formatge, aquest us encantarà!


Bon profit!

1 comentario:

  1. He vist aquest formatge quark light, però sempre comprava el normal...a la pròxima excursió al LIDL me l'agencio! Gran pastís! PEtons!

    ResponderEliminar