viernes, 15 de febrero de 2013

pastís salat de xoriço i formatge de la Sophie Dudemaine

Després d'una visita a la biblioteca arribo a casa amb un llibre de pastissos dolços i salats de la Sophie Dudemaine, que es diu precisament així "Pasteles dulces y salados", traduït al castella per Blume... fa temps que vull fer un pastís salat i quan el veig veure me'l vaig emportar directe a la cuina. No en tenia ni idea de qui era però ara ja m'he donat una volta per internet i resulta que és molt i molt coneguda. Té publicats un munt de llibres i molts videos de pastissos a Youtube
 
 
 
 
Ja a la nit, el vaig començar a fullejar i l'únic que podia fer en aquell moment va ser el de xoriço i formatge, que és el que tenia a mà...
Per variar en les coses que faig,  la meva recepta no és exacte, perquè el formatge que ella posa en la recepta és "maroilles" (que no tinc ni idea de quin és), però per sort, ja t'avisa que si no els tens el subsitueixis per algun altre formatge tou tipus brie... i d'aquest si en tenia!
 
Abans de posar-vos els ingredients, una nota important: cal deixar-lo reposar almenys mitja hora, segons l'autora (jo el vaig deixar un parell)
 
 
Ingredients (per a 8 persones)
  • 3 ous
  • 150 grs. de farina
  • 1 sobre de llevat químic
  • 10 cl d'oli de girasol (jo no en tenia, així que va ser amb oli d'oliva)
  • 5 cl de servesa (no en tenia o sigui que ho vaig subsituir per un rajolí de sake)
  • 12,5 cl de llet calenta
  • 100 grs. de gruyère ratllat (aquí també un canvi, jo hi vaig afegir una barreja de 4 formatges que faig servir pels spaghettis)
  • 150 grs. de xoriço
  • 100 grs. de formatge maroilles o un altre tipus brie
  • sal
  • pebre negre
  • mitja cullerada de cafè de comí mòlt.
 
 
 
 
Preparació:
  1. Engegem el forn a 180ºC
  2. Batem els ous, la farina i el llevat.
  3. Hi incorporem poc a poc l'oli, la servesa, la llet calenta, la sal i el pebre. Hi afegim el gruyère ratllat i barregem bé.
  4. Hi afegim el xoriço a rodanxes primes (aqui jo ho vaig fer diferent, jo ho vaig tallar a daus)
  5. Tallem el maroilles o el brie a daus petits i el barregem amb el comí.
  6. Posem la massa en un motlle (el meu com és de silicona no cal enfarinar-lo) i per sobre, els daus de formatge
  7. Enfornem a 180º C 45 minuts o fins que la el ganivet surti net.
 
 
 
El meu al final va anar una mica difererent, a aquelles hores de la nit no vaig llegir bé i ho vaig barrejar tot junt, o sigui que el formatge està per tota la massa, no només per sobre... cap problema, queda bo de veritat! No us podeu imaginar l'oloreta que sortia de la cuina...
 
Com tinc el llibre tot un mes, segur que en cauen d'altres. Sobretot salats, i aíxí fas una cosa diferent.
 
A l'endemà, ja fred, a talls i cap al picnic!

2 comentarios:

  1. Mireia, fa molt bona pinta! A mi el xoriç no m'agrada, però potser el substitueixo per sobrassada i ho provo! Petons

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ostres! Doncs pot quedar molt bo! A veure si em dius com queda de gust i gràcies per escriure!

      Eliminar