martes, 27 de noviembre de 2012

Pa amb farina de cigrons (panificadora)

Un altre pa!. Aquesta vegada amb farina de cigrons, ja que en vaig comprar un quilo i he estat buscant què fer-ne. La recepta és de Marinela y su cocina, ja que és la que més s'ajustava als ingredients que jo ja tenia a casa. Com gairebé sempre que es fa servir una recepta acabes canviant alguna cosa i donant-li el teu toc personal.
Per què farina de cigrons? He estat mirant per internet i resulta que és un aliment molt nutritiu, i jo ja havia escoltat que el fèien servir a Andalusia per a arrebossar peix. La veritat és que en el gust no es nota gens el gust del cigró... pot ser que en d'altres receptes que he trobat a on es fa servir puré de cigrons el gust es noti més. L'aportació de calories és similar a la de la farina de blat però té més minerals, vitamines i fibra.
Els ingredients de la recepta original són els següents: 
  • 200gr. Preparado de harina integral con pipas Rivercorte de Lidl (jo vaig fer servir farina integral que tenia a casa, sense ser preparat per fer pa)
  • 210gr. Harina blanca de fuerza
  • 90gr. Harina de garbanzos
  • 300ml. de agua templada
  • 1cd. De aceite de oliva suave
  • 1ct. de levadura seca de panadería (jo en vaig posar dos, ja que la farina integral que jo tenia no portava el llevat incorporat)
  • 1,1/2ct. Sal fina
  • 1cd. Pipas de girasol (jo vaig posar pipes de carabassa i sèsam)
Com sempre, posar primer els líquids, després els sòlids i tenir em compte que no es poden tocar el llevat i la sal (per tant, cada cosa a una punta de la cubeta de la panificadora). Quan la màquina t'avisa, s'hi afegeix les pipes de carabassa i quan s'acaba el llevat i comença a fornejar, les llavors de sèsam per sobre.
Programa pa blanc, apretar el botó i llestos!
Molt bo... encara que no va pujar gaire, potser hi hauria d'afegir una mica més de llevat... el repetirem segur!

Recepta enviada a YeastSpotting

No hay comentarios:

Publicar un comentario