martes, 20 de marzo de 2012

sopa de crancs

M'agrada la sopa, de tota mena, amb pasta, amb arròs,,, però si hi ha una que s'emporta el primer premi és el brou fet de crancs, només de crancs... ara feia temps que no en feia, o no n'hi havien a la plaça o eren massa cars, fins que dissabte passat en vaig enxampar un quilo a bon preu.

Jo no sé si l'heu probat,,, us passo la meva recepta que a casa ens encanta!

Ingredients per a sis persones:
  • 1 kg de crancs
  • 1 porro
  • 1 tomàquet o dues cullerades de salsa de tomàquet
  • sal

Elaboració:
  • En una olla amb aigua freda, sofregiu cinc minuts els crancs i el porro tallat a trossos grans, remeneu sovint.
  • Afegiu l'aigua i el tomàquet sencer (si teniu el tomàquet en salsa, no l'afegiu fins cinc minuts abans de treure l'olla del foc)
  • Deixeu bullir un quart d'hora. Apagueu el foc i deixeu refredar una mica
  • Passeu-ho tot pel túrmix. No cal que quedi tot triturat, però si la major part.
  • Coleu-ho tot (costa una mica, jo m'ajudo amb una cullera) i hi afegiu la sal que us agradi.

Es pot prendre així mateix o barrejar-ho amb arròs bullit. Que aprofiti!


No hay comentarios:

Publicar un comentario